Rēzeknes sākumskola 2019./2020. mācību gadā turpina īstenot Eiropas Sociālā fonda projektu “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”

logo_pulcini_proj

Rēzeknes sākumskola Eiropas Sociālā fonda (ESF) projektu “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” sāka īstenot 2017. gada 1. septembrī, bet 2019./2020. mācību gadā turpinās projekta 2. posma īstenošana. Projektā “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” STEM (zinātne, tehnoloģijas, inženierzinātnes un matemātika) attīstība ir viena no prioritātēm, bet Izglītības un zinātnes ministrija 2019./2020. mācību gadu ir pasludinājusi par “Tehnoloģiju gadu”, un tas ļauj īstenot dažādas ar informācijas tehnoloģijām saistītas aktivitātes.

Projekta iepriekšējā periodā skolēniem tika dota iespēja darboties 8 laboratorijās (202 izglītojamie), (t.sk. STEM joma, logoritmikas, veselības veicināšanas un radošās), kurās darbs tika mērķtiecīgi un jēgpilni organizēts, iesaistot skolēnus aktīvā līdzdarbībā un uz prasmēm balstītu saturu.

Rēzeknes sākumskola 2019./2020. mācību gadā projekta ietvaros īsteno divas jomas: Multidisciplināro jomu, STEM un vides jomu, kur mācību satura pasākuma ietvaros darbojas: Logoritmikas laboratorija (1.-4.klase); Dabaszinību laboratorija (1.-4.klase); Datorikas laboratorija (3.-6.klase); Matemātikas laboratorija (2.-6.klase); Pedagoga palīgs (1.-4.klase). Ārpusstundu pasākuma ietvaros norisināsies: Nodarbību cikls “Zinošs – tātad varošs” (4.-6.klase); Mācību ekskursija/vizīte (1.-6.klase); Vasaras nodarbību cikls (1.-6.klase).

Papildus pasākumi “Tehnoloģiju gadā” Rēzeknes sākumskolā:

  • Grupu nodarbības “IT pamati” – grupu darbs ar izglītojamiem (5.-6.klase). Nodarbības mērķis ir jauniegūto zināšanu un informācijas tehnoloģiju (IT) prasmju pārnese prakstiskajā dzīvē.
  • Datordizaina laboratorija – praktiskās nodarbības 1.-2.klasēs un 3.-4.klasēs. Nodarbību mērķis ir izglītojamo digitālo kompetenču attīstīšana, pilnveidošana un izpratnes veidošana par jaunākajiem tehnoloģiju sasniegumiem.

Atbalsta pasākumi sākumskolai: atbalsta personāls – psihologs, pedagoga palīgs mācību stundās 1.-4.klasēs, logopēda nodarbības izglītojamiem ar runas un rakstīšanas grūtībām (1.-3.klase).

Dalība projektā sniedz izglītojamajiem atbalstu ikdienas mācību darbā, nodrošina izglītojamo iekļaušanu individuālās pieejas nodrošināšanai, veicina dziļās, kritiskās domāšanas un radošas pieejas attīstību izglītības procesā, veicina pētniecisko prasmju pilnveidi, nodrošina augstākus mācību sasniegumus, veicina izglītojamo talantu attīstību.

Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.2.2/16/I/001 “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” SAM: 8.3.2. – Palielināt atbalstu vispārējās izglītības iestādēm izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai.

Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce