Rēzeknes sākumskolas 4.d klases skolēni iepazinās ar Cesvaines pili “Skolas somas” ietvaros “Cesvaines pils izzināšana caur dažādiem mākslas un arhitektūras stiliem”

Rēzeknes sākumskolas 4.d klases skolēni Cesvaines pilī.Izzinošā  un aktīvā nodarbībā 4.d klases skolēni iepazinās ar Cesvaines pili kā kultūrvēsturisku vietu. Nodarbības mērķis bija iepazīstināt skolēnus ar 19. gadsimta mākslas veidiem, unikāliem risinājumiem gan pils apkures sistēmās, gan interjerā. Iepazīt mākslas daudzveidību, jo pils interjerā ir gan gleznojumi, gan kokgriezumi, gan metālkalumi un dažādi lakoniski veidojumi ar arhitekta Hansa Grīzebaha raksturīgākām lietām.

Nodarbības sākumā skolēni iepazinās ar Cesvaines un pils vēsturi, par tās sākumu, piedzīvoto skolas laiku un briesmīgo ugunsgrēku, pēc kura pils pēc vairāku gadu garuma atdzima kā kultūras un mākslas centrs. Uzzināja, ka Cesvaines pils tika plānota kā ģimenes māja. No arhitekta plāna ļoti maza daļa tika mainīta, un no ārpuses pils ir saglabājusies sākotnējā veidolā.

Slavenā arhitekta Hansa Grīzebaha celtā eklektisma pērle sevī slēpj unikālas detaļas, kuras skolēniem bija  iespēja ieraudzīt, iepazīt un atpazīt Cesvaines pils telpās un fasādē, veicot dažādus uzdevumus. Pils interjerā bija iespēja iepazīt floras un faunas daudzveidību un iepazīt dažādus mākslas stilus.

Noslēgumā skolēni dalījās ar iespaidiem par ekskursiju. Skolēniem patika aktīvi iesaistījās dažādu uzdevumu izpildē, kas palīdzēja viņiem iepazīties ar pils vēsturi un interjeru. Lielu interesi skolēnos izraisīja arī pils pagraba un torņa apmeklējums, stāsts par pils noslēpumaino seifu. Skolēni pētīja pils apkuri, kā interjera priekšmeti viņus ieinteresē dažādie galdi pils telpās.

Rēzeknes sākumskolas skolotāja
Ineta Madžule