Iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros koncertlekcija “Ziemassvētki apkārt pasaulei”

 skolassoma2Rēzeknes sākumskolas 2.m, 5.d, 5.m un 6. klašu skolēni 2020. gada decembrī iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros tiešsaistē skatījās koncertlekciju “Ziemassvētki apkārt pasaulei”. Koncertprogramma tika veidota kā koncertstāsts, kas mūzikas valodā atklāj daudzveidīgas Ziemassvētku tradīcijas visā pasaulē. Koncertstāstu papildināja īpaši šai programmai sagatavoti videomateriāli, jautājumi, uz kuriem skolēni tika aicināti atbildēt.

Ziemassvētki ir svētki, kurus gaida visā pasaulē. Ziemassvētku noslēpumu, maģiju katra tauta izdzīvo un tulko savā veidā. Koncertu dziedātājs Mikus Abaroniņš atklāja ar Latviju, ar mājām, jo tā ir vissvarīgākā vieta. Uzsvēra, ka senie latvieši svinēja ziemas saulgriežus un izpildīja Latviešu tautasdziesmu “Sidrabiņa lietiņš lija”. Tad koncertstāsts aizceļoja uz Vāciju, kur jau tālajos viduslaikos aizsākās Ziemassvētku tradīcija ar Ziemassvētku eglītes izmantošanu un izrotāšanu, tad Krieviju – balets un tā komponists Pēteris Čaikovskis “Riekstkodis”, Austriju, kur katru gadu notiek lielās Ziemassvētku un Jaunā gada balles, atskaņoti slavenākie valši, Vīnes valsis – viens no Johana Štrausa pazīstamākajiem valšiem “Kaizer Walzer”, tika atklāti divi Ziemassvētku mitoloģiskie tēli – labais svētais Nikolaus un ļaunais Krampus. Angliju, kur ir visatskaņotākā, populārākā Ziemassvētku dziesma- atskaņo Woman grupas solists Džordžs Maikls “Last Christmas” (“Pēdējie Ziemassvētki”), tad aktualizētas Ziemassvētku tradīcijas Japānā, Ukrainā, Čehijā un ASV- visvairāk populāro Ziemassvētku melodiju.

Koncerts skolēniem patika, jo tika izpildītas Ziemassvētku dziesmas, piemēram, “Last Christmas”, tā bija atpūta, relaksēšanās, interese, aizrautība…, uzzināja par populārajām Ziemassvētku dziesmām, interesanti fakti – stāstījums par Ziemassvētku tradīcijām citās valstīs. Skolēni uzskata, ka pateicīgi bija tas, ka tiešsaistē vienai dziesmai bija redzami vārdi, piemēram, “Pār mazo ciemu ielejā” un nepārtraukti aicinājumi dziedāt līdzi, ko skolēni arī īstenoja, ka koncertstāstu papildināja sagatavoti videomateriāli.

Santa (6.m1 klase) saka: “Man patika koncertlekcija. Visvairāk patika Ziemassvētku mūzika un stāstījums par Ziemassvētku tradīcijām citās valstīs.”

Madara (6.m1 klase): “Skatoties un klausoties koncertu “Ziemassvētki apkārt pasaulei”, man visvairāk patika muzikantu izpildījums. Kā arī man ļoti patika kā dziedāja Mikus Abaroniņš, viņam labi izdevās un daudzām dziesmām es dziedāju līdzi!”

Paldies dziedātājam Mikum Abaroniņam un multiinstrumentālistei Artai Abaroniņai (kontrabass, čelliss, klavieres). Pianistam Dāvim Bindemanim (klavieres). Mikum Strodam (skaņa aizkamerā) un Dāvim Krūmiņam (video meistars)!

Paldies Rēzeknes sākumskolas iniciatīvas „Latvijas skolas soma” koordinatorei Gunitai Ozoliņai, Rēzeknes sākumskolas mūzikas skolotājam Jānim Veļičko un Svetlanai Bilinskai par sadarbību!

Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja
Inta Lāce

“Latvijas Sarkanā Krusta” bērnu zīmējumu konkurss “Uzzīmē labestību”

Alens_Zeļčs_1a_uzzīmē labestību 2vieta2020.gada novembrī Rēzeknes sākumskolas 1.a klases skolēni piedalījās biedrības “Latvijas Sarkanā Krusta” rīkotajā bērnu zīmējumu konkursā “Uzzīmē labestību”. Konkursā piedalījās vairāk kā 200 skolēnu vecumā no 2 līdz 17 gadiem no visas Latvijas. 1. a klases skolēna Alena Zeļča darbiņš konkursā “Uzzīmē labestību” ir ieguvis godpilno 2. vietu.IMG_20201216_100210
Konkursa mērķis bija mudināt bērnus aizdomāties par labajām lietām, kas ir viņiem apkārt un to, kas, viņuprāt, ir labestība – kā tā izskatās, kāpēc ir svarīgi palīdzēt tiem, kam palīdzība nepieciešama, esot līdzjūtīgiem un sirsnīgiem. 1.a klases skolēni kopīgi klases stundā pārrunāja, kas ir labestība mūsos, labestība ikdienas soļos, saprotot, ka labestība ir pavisam vienkārša. Tas ir smaids, tā ir palīdzīga roka īstajā brīdī un vietā, tas ir labs, atbalstošs vārds, tie ir ikdienas darbi darīti no sirds.


1.a klases skolotāja
Laura Meščanova

 

Starptautisks loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkurss 5.-12. klašu skolēniem “Bebr[a]s 2020”

bebras2020-1024x502No 19. līdz 29. novembrim Latvijā notika Starptautisks loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkurss 5.-12. klašu skolēniem “Bebr[a]s 2020”.
No Rēzeknes sākumskolas piedalījās skolēni no 5.a, 5.m, 5.m, 6.m1 klasēm. Kopā no mūsu skolas piedalījās 66 skolēni. Valstī kopumā piedalījās 8016 dalībnieki.
Bija iespējams savākt 120 punktus. 1.kārtā, kas norisinājās skolā, vislabākais rezultāts un 1.vieta skolā ir Samantai Ivonei (5.d),  2.vietu skolā ieguva Markuss Butlers (5.d) un Laura Siliņa (5.a) –  3.vietu izcīnīja Artūrs Šers (5.a).

Rēzeknes sākumskolas skolotāja
Laura Meščanova

VALSTISKĀS APZIŅAS UN PATRIOTISKĀS AUDZINĀŠANAS STIPRINĀŠANA RĒZEKNES SĀKUMSKOLĀ

 “…Mana tauta ir sudrabkalts Nameja gredzens, kura vijumos iepīts spēks, drosme un neatlaidība. Mana tauta esmu es, mazs asns, kurš savas saknes iedzinis dziļi  Dieva svētītajā zemē. Un kas gan var būt stiprāks par asnu, kurš nebaidās augt par spīti visam tam…”
 (J. Dižpētere)

Rēzeknes sākumskolā valstiskās apziņas un patriotiskās audzināšanas stiprināšanai tika organizēts aktivitāšu kopums par tēmu „Mana Latvija. Mana skola” – tematiskās klases stundas Lāčplēša dienā un Latvijas Republikas Proklamēšanas 102. gadadienā, citātu, video un vizuālo darbu konkurss, gaismas akcija, jaunatnes iniciatīvu projekts „Radošās notis”, Rēzeknes sākumskolas direktores Ilonas Stramkales apsveikums un video uzruna skolas saimei Latvijas 102. dzimšanas dienā!
Skatīt: https://photos.app.goo.gl/YcpRXiQbr1ffV8CKA
Skolēnu līdzpārvalde sadarbībā ar  klases audzinātājiem un projekta konsultanti organizēja video konkursu par tēmu: “Mana Latvija. Mans skola” iniciatīvas „Radošās notis” ietvaros. 1.-4.klašu izglītojamie piedalījās zīmējumu un citātu  konkursā  „Mana Latvija. Mana skola”. Katra klase saņēma Diplomus, Atzinības rakstus un veicināšanas balvas par līdzdarbību un aktīvo iesaisti.
Jaunatnes iniciatīvu projekta „Radošās notis” ietvaros 5.- 6.klašu skolēni sevi apliecināja pašizpausmes mākslā, izmantojot IT tehnoloģijas. Skolēni individuāli vai klases kolektīvā veidoja video par tēmu: „Mana Latvija. Mana skola”. Dalība projektā, jauniešiem pilnveidoja ne tikai tehniskas prasmes lietot IT rīkus, bet arī informācijas atlases, sadarbības un komunikācijas prasmes, izmantojot IT rīku piedāvātās iespējas.

Video konkursa „Mana Latvija. Mana skola” godalgoto vietu ieguvēji 5.-6. klašu grupā:

Vizuālo darbu konkursā „Mana Latvija. Mana skola” godalgoto vietu ieguvēji:

1.klašu grupā:

  • 1.vieta Edvardam Misānam,
  • 2.vieta Edvardam Žikaram,
  • 3.vieta Gabrielai Bļinkovai.

2.klašu grupā:

  • 1.vieta Niklāvam Lācim,
  • 2.vieta Rēzijai Baltalksnei, Paulai Boževniecei un Jorenam Kirejevam,
  • 3.vieta Austrai Gailumai un Marikai Lankovskai.

Citātu konkursa „Mana Latvija. Mana skola” godalgoto vietu ieguvēji 3.-4. klašu grupā:

  • 1.vieta Gustavam Svalbam,
  • 2.vieta Alenam Adrianam Astičam, Evai Masaļskai,
  • 3.vieta Evelīnai Ribakovai,
  • Atzinība Rinaldam Bulam, Adrianam Filipenokam, Ervīnam Ratinskim.

Atzīmējot Latvijas Republikas Proklamēšanas 102. gadadienu un Lāčplēša dienu 11. novembrī, klases stundas noritēja patriotiskās noskaņās, nostiprinot un pilnveidojot skolēnu zināšanas par Latviju un tās vēsturi.
Rēzeknes sākumskolā Lāčplēša dienā – visu Latvijas brīvības cīņās kritušo varoņu piemiņas dienā klases stundās 1.-3.klašu izglītojamie veidoja grāmatiņu par Latviju un savu Lāčplēša ordeni/medaļu, 4.d klases skolēni, pilnveidojot zināšanas par Latvijas vēsturi, zīmēja plakātu –“Lāčplēša diena”. Citās klasēs skolēni lasīja stāsta “Varonības diena” fragmentu (Gundegas Sējas grāmata “Kā es ar opi braucu Latviju lūkoties”), tad sekoja skolotājas stāstījums par to, kāpēc atzīmē Lāčplēša dienu un ko Lāčplēša dienā dara Latvijas iedzīvotāji? Citās klases stundās tika organizētas viktorīnas, piemēram, 5.m klasē viktorīnā (jautājumi/atbildes) tika aktualizēti sekojoši jautājumi: Ko sarkanbaltsarkanā lentīte simbolizē? Ko nozīmē stilizētais skaitlis “11” no sarkanbaltsarkanās lentītes pie apģērba? Kāpēc Lāčplēša diena? Lāčplēša Kara ordeņa nozīme? Latvijas valsts simboli, pieminekļi, aizdegtās svecītes nozīme, brīvības cīnītāji u.c., tad tika rādīts video stāsts “Sargājot Rīgu: toreiz un tagad” (sagaidot 11. novembri, Lāčplēša dienu, Aizsardzības ministrijas kopā ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem un Latvijas Kara muzeja sagatavotā video lekcija skolēniem “Sargājot Rīgu: toreiz un tagad”) u.c.
Patriotiskā nedēļa Rēzeknes sākumskolā noslēdzās ar gaismas akciju „Izgaismosim Latviju”, taču liela vēja, lietus dēļ, gaismiņas tiks iedegtas un izgaismos ceļu uz gada skaistākajiem svētkiem – Ziemassvētkiem.
Paldies skolas vadībai, skolotājiem, skolēniem, darbiniekiem un skolēnu vecākiem par līdzdalību! Paldies Latgales Kultūrvēstures muzejam un Latvijas Republikas Zemessardzes 3.Latgales  brigādes virsseržantam štāba virsseržantam Normundam Boževniekam par dāvinājumu – sarkanbaltsarkanām lentītēm, ko saņēma Rēzeknes sākumskolas skolēni, skolotāji un skolas darbinieki Lāčplēša dienā!

Rēzeknes sākumskolas direktores vietniece izglītības jomā G.Ozoliņa,
Rēzeknes sākumskolas bibliotekāre/skolotāja I.Lāce

Foto galerija Attēlu rezultāti vaicājumam “emoji camera black and white”

Izglītojoša nodarbība “Tautas mūzikas instrumentu pasaulē” iniciatīvas ”Latvijas skolas soma” ietvaros

2Rēzeknes sākumskolas 2. klašu (2.a, 2.d, 2.m) un 3.m klases skolēniem 2020.gada 05. novembrī iniciatīvas ”Latvijas skolas soma” ietvaros bija iespēja klātienē piedalīties izglītojošā nodarbībā “Tautas mūzikas instrumentu pasaulē”, ko vadīja etnomuzikoloģe, mūziķe un pedagoģe Ilga Reizniece un māksliniece Iveta Mielava.
Rēzeknes sākumskolas skolēni atzīst, ka nodarbība bija interesanta un izzinoša, jo vadītājas spēlēja un rādīja senos mūzikas instrumentus – kokli, vijoli, stabuli, blokflautu, vienstīdzi, vargānu, velna bungas, celma bungas, basīti un citus instrumentus. Uzzināja, ka vijoles stīgas gatavo no zirgu astriem un ka uz vijoles var nospēlēt ļoti daudz melodiju, kuras var attēlot tādas cilvēku emocijas kā prieku, dusmas, skumjas u.c. Skolēnus iedvesmoja gan pirmais “mobilais telefons”- ganu taure, gan arī iespēja pašiem izmēģināt kādu no tautas mūzikas instrumentiem. 1
Izglītojošā nodarbībā skolēni tika iepazīstināti arī ar mīklu spēli (autore Iveta Mielava) “Mīklu spēle: Spēlē, spēlē, spēlmanīti!”, kuru var
spēlēt dažādās grupās – ar klases biedriem, ģimenē u.c. Spēlē ir kartiņas – uz vienām ir mīklas ar latviešu tautas mūzikas instrumentiem, uz otrām paši instrumenti, ko pēc mīklas atminējuma var ielikt spēles aplī tam paredzētajā vietā.
Paldies māksliniecēm Ilgai Reizniecei un Ivetai Mielavai par aizraujošu, interesantu nodarbību, par dāvinājumu Rēzeknes sākumskolai – divām spēlēm “Mīklu spēle: Spēlē, spēlē, spēlmanīti!”, kuras var izmantot gan mācot mūziku, gan skolēni var izmantot spēlējot un izzinot mūzikas instrumentus brīvajos brīžos!

Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja
Inta Lāce

 

1 (5)

Rēzeknes sākumskolas skolēni iniciatīvas “Latvijas skolas soma” ietvaros Lūznavas muižā

Rēzeknes sākumskolas 5.m klases skolēni 2020. gada 30. septembrī, 07. (6.a) un 16. (6.m2) oktobrī  iniciatīvas ”Latvijas skolas soma” ietvaros devās uz Lūznavas muižu, kur gida pavadībā iepazinās ar unikālo romantiskā  jūgendstila arhitektūru – Lūznavas muižu, parku, vietas vēsturi. Skolēniem tika piedāvātas speciāli izstrādātās izdales lapas, kas palīdzēja interaktīvā veidā iepazīties ar muižas dizaina elementiem. Skolēni piedalījās grafikas darbnīcā, apguva grafikas tehniku, paši izveidoja unikālus suvenīrus no jūgendstila piedāvātajiem ornamentiem linogriezuma tehnikā uz papīra, kurus paņēma līdzi kā piemiņu.

Rēzeknes sākumskolas skolēni atzīst, ka aizraujoša likās aktivitāte, kur darba grupās bija jāmeklē Lūznavas muižas dizaina elementi. Bija interesanti uzzināt faktus par grafiku, kā agrāk grafiski iespieda ielūgumus, attēlus, kartītes, tās vēsturi un darboties grafikas darbnīcā. Iedvesmoja stāstījums un vizuālais attēlojums par Lūznavas muižas vēsturi, pirmsākumiem, celtniecību, uzbūvi, par Lūznavas muižas īpašniekiem. Patika, ka Lūznavas muižā varēja apskatīt bēniņus, pabūt Lūznavas muižas kapelā, muižā un muižas pagrabā apskatīt dažādus mākslas darbus.

Skolēniem sagādāja prieku pastaiga pa Lūznavas muižas parku, jo sevišķi rudenī, tur ir īpašai skaisti. Parkā redzēt Madonnas statuju, neparasto vides objektu – instalāciju “Ābele”, apskatīt čūskegles, liepu ar stumbriem u.c., jo Lūznavas parkā sastopama liela koku sugu daudzveidība.

Paldies māksliniekiem par aizraujošo, zināšanām bagāto stāstījumu un aktīvu darbošanos gan darba grupās, gan grafikas darbnīcā, kas iedvesmoja skolēnus!

Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce

Foto galerija Attēlu rezultāti vaicājumam “emoji camera black and white”

1 (3)

Rēzeknes sākumskolas 4.a un 4.d klases skolēni muzejpedagoģiskajā programmā “Satikšanās Rozes pilsētā”

Rēzeknes sākumskolas 4.a un 4.d klases skolēni 2020.gada 14.oktobrī iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros Latgales Kultūrvēstures muzejā apmeklēja muzejpedagoģisko programmu “Satikšanās Rozes pilsētā.”

Satikšanās sākās Latgales Kultūrvēstures muzejā, kur skolēni ekspozīcijā “Rēzekne laikmetu griežos” varēja apskatīt priekšmetus, kas stāsta par Rēzeknes septiņu gadsimtu vēsturi un kur var rast atbildi jautājumam „Kas ir Roze?”. Programmas otrajā daļā izbraucienā (ar grupas transportu) skolēni iepazina Rēzekni no cita skatupunkta – kādas pārmaiņas laika gaitā piedzīvojusi septiņu pakalnu pilsēta, kā senatnīgais mijas ar mūsdienīgo.

Rēzeknes sākumskolas skolēni atzīsts, ka uzzināja par Rēzeknes pilsētas vēsturi, kā radies pilsētas vārds, ar interesi noklausījās teiku par trīs māsām – Rozi, Lūciju un Mariju. Par godu Rozei nosauca Rēzekni, par godu Lūcijai – Ludzu un par godu Marijai – Viļaku.

Pēc muzejā dzirdētās informācijas skolēni devās izzinošā ekskursijā pa pilsētu. Apskatīja svarīgus objektus, kas ir nozīmīgi Rēzeknes pilsētai – piemineklis “Latgales Kongresam – 100”, senās pilsētas šaurās ieliņas un senatnīgās ēkas, uzzināja par vēstures liecībām, kā arī pie Rēzeknes pilsdrupām skolēniem interesants un izzinošs likās stāsts par pilsētas attīstību un veidošanos.

Paldies Latgales Kultūrvēstures muzeja muzejpedagogam  par izzinošu, interesantu muzejpedagoģisko nodarbību!

Foto galerija Attēlu rezultāti vaicājumam “emoji camera black and white”

Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce

123683826_661907324713702_6031152778888504701_n

“Karjeras nedēļa 2020” Rēzeknes sākumskolā

No 2020.gada 26.oktobra līdz 30.oktobrim Latvijā norisinājās “Karjeras nedēļa 2020”,  kuras laikā arī Rēzeknes sākumskolā notika  daudzveidīgas karjeras atbalsta aktivitātes – 6.klašu skolēniem nodarbība / meistarklase „Datordizaina pasaule”, kur kopā ar uzņēmēju A.Filipenoku tika noskaidrotas minētajā profesionālajā jomā nepieciešamās prasmes un iemaņas,  2.-6.klases grupās patstāvīgi pētīja un guva priekšstatu par kādu no Rēzeknes uzņēmumiem, to darbības virzieniem, darba saturu, piedāvātiem pakalpojumiem un kāda konkrēta uzņēmuma darbinieku profesijām, kā rezultātā tapa skolēnu darbu izstāde „Iepazīsti Rēzeknes uzņēmumus” .

Nodarbības / meistarklases „Datordizaina pasaule” ietvaros 6.klašu skolēni saņēma informāciju par Rēzeknē pazīstama uzņēmuma SIA „Zeize” darba specifiku, profesiju pārstāvjiem, kas nodrošina uzņēmuma pakalpojumu nodrošināšanu un viņiem nepieciešamajām zināšanām, izglītību, kas nepieciešama darbojoties ar apdruku un dizainu saistītā uzņēmumā.

Izglītojamajiem bija iespēja dzirdēt informāciju par tādu specifisku uzņēmuma tehnisko nodrošinājumu kā termoprese, kas ļauj uz dažādām virsmām veidot apdruku, lielgabarīta printeri, lāzerprinteri un pašiem vērot, līdzdarboties ar termopreses palīdzību veidotā poligrāfijas produkta –  apdrukāta Ziemassvētku rotājuma „Enģelis” izveidē.

Nodarbības noslēgumā A.Filipenoks izglītojamajiem uzsvēra izglītības un mācību nozīmi karjeras attīstības procesā un vispusīgi attīstītas personības  izaugsmē.

Savukārt,  2.-6.klašu  skolēnu veidotie  plakāti  par tādiem Rēzeknē esošiem  uzņēmumiem kā SIA „Akron”, SIA „Komforts M”, SIA „Rēzeknes Gaļas Kombināts”, VAS „Latvijas dzelzceļš”, SIA „Baibiņa” u.c. (katra klase ir pētījusi atšķirīgu uzņēmumu) ir tapuši radoši, informācijas pilni, krāsaini. Minētās aktivitātes ietvaros skolēni ir attīstījuši tādas karjeras vadības prasmes kā daudzveidīgu informatīvo resursu izmantošana un apstrāde, digitālā pratība, informācijas tehnoloģiju izmantošana, turklāt ir apzinātas iespējamās nākotnes karjeras iespējas.

Karjeras konsultants K.Vanaga izsaka pateicību klašu audzinātājām par sadarbību dotās aktivitātes norisē.

Tapušie skolēnu veidotie plakāti un izstāde „Iepazīsti Rēzeknes uzņēmumus” ir izvietota Rēzeknes sākumskolas 1.stāvā, pretī galvenajai ieejai.

Foto galerija Attēlu rezultāti vaicājumam “emoji camera black and white”

Rēzeknes sākumskolas
pedagogs karjeras konsultants
Karolīna Vanaga