Rēzeknes sākumskolas 4.d klasei 2021.gada martā iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros notika muzejpedagoģiskā nodarbība “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero””, kuru piedāvāja SIA “International Show Production”.
Nodarbības “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero”” laikā burvju mākslinieki Dace un Enrico Pecoli (Pezzoli) iepazīstināja skolēnus ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem, jomas attīstības vēsturi Latvijā – par spilgtākajiem Latvijas iluzionistiem 19. gs., 20. gs sākumā un pasaulē, skolēni uzzināja oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību un izteiksmes līdzekļus, kāds bija pirmais populārākais burvju triks pasaulē, redzēja tā demonstrējumu, bija liecinieki cilvēka levitācijas iespējamībai un bija daļa no “trīsgalvainas Amazones džungļu puķes” ilūzijas.
Virtuālās ekskursijas laikā skolēniem bija iespēja izstaigāt maģisko Iluzionisma muzeju- teātri divos stāvos, kā arī ieskatīties slavenā amerikāņu iluzionista Hudini atslēgu noslēpumu kambarī un uzzināt, kurš burvju mākslinieks pirmais izdomāja burvju Kino trikus.
Markuss: “Mana visspilgtāko iespaidu radīja muzeja apskate no iekšpuses! Interesanti bija uzzināt, kā senajos laikos ģērbās burvju mākslinieki! Man iepriecināja, ka es uzzināju jaunu triku ar krūzēm!”
Damiāns: “Man interesanti bija vērot burvju mākslinieku demonstrējumus. Es iemācījos trīs trikus un uzzināju, kā strādā daži triki. Man ļoti patika, gribētu aizbraukt arī ciemos!”
Raimonds: “Man patika plakāti par burvju māksliniekiem, jo tie bija neparasti. Aizraujoša bija daļa, kurā tika stāstīts par to, kā attīstījās burvju māksla pirms mūsu ēras un līdz mūsdienām. Bija interesanti klausīties, kur tika stāstīts par Latvijas burvju māksliniekiem, jo es uzzināju, ko bija sasnieguši mūsu tautas burvju mākslinieki. Tad kad nodarbības beigās mākslinieki stāstīja par savu Burbuļu šovu, man gribējās to noskatīties, jo tas likās interesanti.”
Emīlija: “Noskatoties video ekskursiju, es uzzināju, ka burvjiem ir arī jāzina ķīmija un ka senos laikos burvjus uzskatīja par raganām. Man ļoti patika, kā izskatījās vecie burvju tērpi, jo mūsdienās tādus nevalkā. Bija ir interesanti triki ar rokām. Es ļoti gribētu aizbraukt uz viņu burbuļu šovu!”
Aksels: “Interesanta bija ekskursija “Zelta istabā”. Parādīja ļoti daudz interesantu priekšmetu un komplektu burvju triku veikšanai. Triks ar pirkstiņiem bija ļoti jautrs un interesants. Uzzināju par latviešu burvju māksliniekiem. Viņi bija ļoti populāri un veiksmīgi iluzionisti. Ļoti patika “Mistērijas istaba” un ziepju burbuļu šovs. Gribētu aizbraukt uz Mystero iluzionisma teātri.”
Paldies burvju māksliniekiem Dacei un Enrico Pecoli (Pezzoli) par noslēpumaino, izzinošo, oriģinālo muzejpedagoģisko nodarbību!
Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce

Rēzeknes sākumskolas 2.klasēm 2021.gada 26.martā un 4.a, 4.d klasei 01.aprīlī iniciatīvas „Latvijas skolas soma” muzejpedagoģiskās programmas “Lieldienu tradīciju iepazīšana” ietvaros notika tiešsaistes (ZOOM platformā) nodarbība “Ceļā uz Lieldienām”, kuru piedāvāja Ventspils Piejūras brīvdabas muzejs.
Rēzeknes sākumskolā 2020./2021. mācību gadā turpinās Eiropas Sociālā fonda projekta 2.posma īstenošana “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai”. Projekta ietvaros tiek īstenotas divas jomas: Multidisciplinārā joma, STEM un vides joma. Tiek īstenoti arī atbalsta pasākumi Rēzeknes sākumskolā, ko nodrošina atbalsta personāls: pedagoga palīgs (1.-4.klase), logopēds (1.-3.klase) un psihologs (1.-6. klase).
Rēzeknes sākumskolas 4.m (24.02.2021.), 1.a (26.02.2021.), 4.a, 5.a, 5.d, 5.m, 6.a un 6.m2 (03.03.2021.) klases skolēni iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros skatījās zinātniskā teātra tiešsaistes izrādi “Zinātnes un mākslas krustpunkti”, kuru piedāvāja: Laboratorium.lv.

Rēzeknes sākumskolas 2.m, 5.d, 5.m un 6. klašu skolēni 2020. gada decembrī iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros tiešsaistē skatījās koncertlekciju “Ziemassvētki apkārt pasaulei”. Koncertprogramma tika veidota kā koncertstāsts, kas mūzikas valodā atklāj daudzveidīgas Ziemassvētku tradīcijas visā pasaulē. Koncertstāstu papildināja īpaši šai programmai sagatavoti videomateriāli, jautājumi, uz kuriem skolēni tika aicināti atbildēt.