Rēzeknes sākumskolas 5.m (05.05.2021) un 6.m1 (19.05.2021) klasei iniciatīvas „Latvijas skolas soma” ietvaros notika muzejpedagoģiskā nodarbība “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero””, kuru piedāvāja SIA “International Show Production”.
Nodarbības “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero”” laikā skolēni uzzināja par burvju skatuves mākslas noslēpumiem, jomas attīstības vēsturi Latvijā, par populārākajiem Latvijas un pasaules iluzionistiem – ģērbšanās stilu, kādas zināšanas ir nepieciešamas burvju māksliniekiem, par oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību, izteiksmes līdzekļiem un vēroja demonstrējumus. Virtuālās ekskursijas laikā skolēniem bija iespēja izstaigāt maģisko Iluzionisma muzeju, uzzināt un redzēt priekšmetus, kādi ir nepieciešami burvju triku veikšanai, kā arī ieskatīties slavenā amerikāņu iluzionista Hudini atslēgu noslēpumu kambarī.
Rebeka Kristiāna: “Lai kļūtu par burvju mākslinieku ir jāzina labi fiziku, ķīmiju, matemātiku un labāk pat visus priekšmetus. Atmiņā man palika burvju mākslinieku vārdi- Pinepi, Džons Henrijs Andersons (pepers). Visinteresantākie vārdi bija Jean-Eugene, Robert-Houdin. Robertu Houdinu uzskatīja kā modernā ilizionista tēvu. Mystero muzeju atvēra 1930. gadā. Houdini bija atslēgu burvju mākslinieks. Viņam izdevās no piena kannas ar aizslēgtām rokām tikt ārā vienas elpas garumā. Agrāk muzeja “Mystero” vietā atradās kinoteātris “Liesma”.”
Mārtiņš: “Man ļoti patika muzejpedagoģiskā nodarbība. Es iemācījos triku ar pirkstiem un uzzināju informāciju par vairākiem iluzionistiem.”
Rinalds: “Noskatoties videoklipu, man patika animācijas, video montāža. Bija ļoti interesanti uzzināt, kāpēc agrak iluzionistus uzkatīja par raganām. Man patika triki, kurus rādīja nodarbībā.”
Signe: “Man ļoti patika Iluzionisma teātris. Es uzzināju, ka, lai kļūtu par burvju mākslinieku, ir jāmācās visi mācību priekšmeti skolā. Ir daudz triku, kas saglabājušies no seniem laikiem. No ziepju burbuļiem var uzpūst daudz dažādu figūru un priekšmetu.”
Ērika: “Nodarbība “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero”” bija ļoti interesanta. Es iemācījos dažādus trikus un uzzināj, kas atrodas aizskatuvē un kāda interesanta ir iluzionista profesija. Man šo nodarbību vērot bija svarīgi, jo es vēlos kļūt par aktieri. Tā ir arī līdzīga profesija.”
Viktorija: “Es uzzināju, ka burvju triki bija pazīstami senajā Ēģiptē. Iemācījos vienu no burvju trikiem, redzēju senās lietas, ko izmantoja burvju trikiem. Bija interesanti!”
Paldies burvju māksliniekiem Dacei un Enrico Pecoli (Pezzoli) par izzinošo, oriģinālo un noslēpumaino muzejpedagoģisko nodarbību!
Rēzeknes sākumskolas
bibliotekāre/ skolotāja Inta Lāce

Sadarbībā ar Gētes institūtu Rīgā, Rēzeknes sākumskolas 2021. gada 6., 7., 12. un 13. maijā 3., 4., 5. un 6. klašu skolēniem notika tiešsaistes nodarbība (Zoom platforma) “Valodas atver durvis un satuvina!” 3. un 5. klašu skolēni ir izvēles priekšā par otrās svešvalodas apguvi, tāpēc kopā ar vācu mūziķi Joranu Šteinhaueru iepazinās ar vācu valodas skanējumu un nepieciešamību mūsdienu pasaulē. Rēzeknes sākumskolas 4. un 6. klašu skolēni, kas jau apgūst vācu valodu, darbojās ar brīvprātīgo studenti Paulīni Lantermani un kopīgi atklāja iespējas vācu valodas pielietošanai.
Rēzeknes sākumskolas 2.a klases skolēniem 2021. gada 28. aprīlī (Zoom platforma) iniciatīvas ”Latvijas skolas soma” ietvaros notika muzejpedagoģiskā tiešsaistes nodarbība “Maskas medicīnā”, ko piedāvāja Paula Stradiņa Medicīnas vēstures muzejs.
6. klašu skolēnu darbi. Apkopoja vizuālās mākslas skolotāja S. Patmalniece

Rēzeknes sākumskolas 1.d, 1.m (Zoom platforma) un 4.m (Google Meet platforma) klases skolēniem 2021.gada 31.martā iniciatīvas ”Latvijas skolas soma” ietvaros notika muzikāli izglītojoša tiešsaistes nodarbība “No trokšņa līdz skaņdarbam” kopā ar Liepājas Simfoniskā orķestra mūziķi Kristapu Catlaku. Izglītojošās nodarbības mērķis bija veicināt bērnu piederības sajūtu gan latviešu tautas mantojumam – Kultūras kanonā iekļautajām latviešu tautas dziesmām, gan izjust piederību Liepājas un Kurzemes mūzikas dzīves vērtībām.